fredag 16 oktober 2009

BLOSSA 09



Blossas årsglögg med smak av clementin släpptes den 1 oktober. Finns alltså nu på Systembolaget i begränsad upplaga. I år finns det även två lättglöggar med smak av lingon och apelsin. Spännande. Efterfrågan har tydligen varit rekordhög i år. Så skynda till systemet om du inte vill bli utan. Jag ville inte missa årets glögg, så i september förhandsbokade jag här och hämtade ut 3 flaskor i onsdags. Smidigt som bara den. Designen på flaskorna är ju dessutom to die for enligt mitt tycke. Visst längtar man lite till första advent...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, jag som har för mig att jag läst att systembolaget inte skulle ta in den här glöggen sen tillverkningen flyttades utomlands. Måste alltså komma ihåg fel. Det är ju lika spännande varje år att få prova den nya smaken. Tiden går fort och det känns som att julen närmar sig med stormsteg. (och även att börja jobba :-()Kram Linda

Unknown sa...

Var själv tidigt ute... inhandlat Blossa 09 till samlingen :)

Anonym sa...

Menar du att det finns glögg som man kan dricka??? Jag har inte druckit en droppe glögg sedan den ödesdigra kvällen sommaren 03 ... Kram Lena