måndag 6 september 2010

Sköna gröna söndag


Jag tycker att kirgislök är otroligt snyggt och har länge velat ha såna i min trädgård. Så igår åkte jag till Blomsterladet och köpte två påsar lök. Dessa åkte ner i jorden direkt (ska planteras i sept.)och det betyder att jag har planterat lök för första gången i mitt liv. Ska bli spännande att se vad som kommer upp i maj-juni nästa år!


Köpte även med mig några gröna växter till alla tomma krukor. De vita kronkrukorna fylldes med hjärtan-på-tråd och en liten suckulent. Nu ska vi se hur länge dessa små raringar behagar leva i 12:an...


4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle också behöva åka och shoppa till alla tomma krukor där hemma. Nu har ju den brännande sommarsolen försvunnit. Tack för senast. Det var jättetrevligt! Kram Linda

Helene Taflin sa...

Jag tänkte bara säga att jag gärna kommer till dig nästa onsdag. Jobbade egentligen kväll men har lyckats byta, så då kommer jag gärna. Vilken tid var det?

Marie sa...

Linda: Tack själv för en jättetrevlig kväll i ert mysiga uterum! Hoppas det inte blev bestående fläckar av kräftspillet! :)

Helene: Vad kul! Det blev 18:30 och inte 19:00 som jag sa först. Välkommen! :)

Helene Taflin sa...

Kanon! Kul! Vi syns då!