söndag 10 juli 2011

Inspiration från Skåne

Pratade med min kompis Victoria häromdagen. Hon hade firat midsommar i Skåne. På Ystad Saltsjöbad närmare bestämt. Dit måste du bara åka, sa hon. Surfade genast in på www.ysb.se och kände direkt att... ja, dit måste jag bara åka! Gärna nu i sommar. Bilderna gav för övrigt massor av inspiration till sovrummet som jag vill göra om. I mitt huvud finns nu en bild av hur New England möter svart/vitt. En kombo som jag tror kan bli bra. Jag vill ha liggande vit panel bakom sängens huvudgavel. Vitmålad råspont med synliga glipor mellan brädorna ska det vara. Sängen ska målas om och fönster likaså. Kuddar har jag redan hittat. Det gäller att börja i rätt ände :) Jag hoppas att jag får anledning att återkomma i ämnet sovrumsrenovering. Här kommer några bilder från Ystad Saltsjöbad så länge.







Inga kommentarer: