fredag 28 augusti 2009

Ledig fredag

Igår kväll när jag nattade Philip frågade jag vad han ville göra imorgon (läs fredag) på sin lediga dag.

- Tja... vi kan väl åka upp till Axel i Varberg!

Jättebra idé. Men lite väl långt tyckte jag. Efter lunch idag hälsade vi istället på Melvin, lillebror Troy och MammaMia på Rödö Brygga. Det kändes som en mer lagom utflykt en fredag eftermiddag. Vi hade turen att komma precis när de bakat :) Så efter att grabbarna provat fiskelyckan och tagit sommarens (förmodligen) sista dopp blev vi bjudna på urgott fika! Mica passade på att ta sin premiärtur i trapp medan vi dukade fram kaffe. Hemma finns det ju dåligt med just sådana. Piece of cake tyckte Mica och klättrade världsvant uppför de stora trappstegen mellan etagen.


Såg du valen?!


Polarna Melle & Phille

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad gulligt att han tänker på Axel! Men jag tycker, som den lärare jag är, att ni ska lära honom att det heter "ner" till Varberg;)

By the way, Karin Mannerheim?????? Jag menade ju Karin Mannerstål, TV4-bruttan. Den förstnämnda är väl producent eller nåt.

Kram Lenis

Marie sa...

Philip fick en kartbok i 5-årspresent, så vi ska ta en Sverigelektion oxå. Vi har börjat med Asien eftersom dagisfröken ska till Kina :)

Mannerheim och Mannerstål... same same ;-) Jag förstod att du menade hon med tofsarna :)

Kram Mary