tisdag 23 mars 2010

Minimalism by Lassen

Mogens Lassen var före sin tid då han 1962 med matematisk precision designade en minimalistisk serie ljusstakar som en motreaktion på det överpyntade. Ljusstaken "Line", med plats för två ljus, är nästa etapp i Lassens serie som kännetecknas av rena linjer och geometriska former. Även skålen "Kubus Bowl" är ny och lanserades på Stockholm Furniture Fair i februari. Dansk design när den är som bäst. Svart, vitt och minimalistiskt - behöver jag säga att kollektionen tilltalar mig?


Bilder lånade från danskdesign.nu

2 kommentarer:

Lena Lorentzen sa...

Wow, vilken koll du har på designers och olika inredning. Jobbar du inte?;) Kram L

Marie sa...

Hahaha... :) Jag jobbar, men på kvällarna är jag för trött för att läsa Kafka som du, så jag läser PLAZA Interiör istället :) Pusspåre! M