onsdag 22 december 2010

Relation


För några veckor sedan fick jag ett mail från min kompis kompis Erika. Hon tipsade om en möbel som hennes designstuderande bror ställde ut på möbelmässan Stockholm Furniture Fair i våras. Jag tycker så mycket om denna möbel så jag frågade om jag fick visa den på min blogg. Konceptet är en hallmöbel i två delar. Den ena delen representerar de vuxna, både gällande användningsområde och uttryck. Den andra delen är en mindre kopia, likt ett barn, inte helt redo att stå för sig själv. Beroende på hallens storlek kan den mindre enheten placeras under eller vid sidan av den större. Enkel, rolig, stilren och praktisk enligt mig. Läs mer om möbeln Relation på Mattias blogg Playfurniture.


Text och bild lånade från Playfurniture

2 kommentarer:

♡ Kakan♡ sa...

GOD JUL MARY!!

Kram Kakan

Marie sa...

Detsamma till dig Kakan!
Kram M