måndag 25 januari 2010

Bokstäver

Det har väl inte undgått någon att jag gillar bokstäver och väggord :) Idag, när Mica sov, passade jag på att måla bokstäverna till hennes dörr. Hon fick dem i adventsstegen. Tänk att allt ska ligga till sig i garderoben i några veckor :) Det gick snabbt att måla och bokstäverna torkade på nolltid. Jag fick ett tips av målarproffset som jag skickar vidare. Så, från en amatörmålare till en annan: Placera bokstäverna på tändstickor, blompinnar eller dyl. Mina bokstäver torkade fast i tidningen som jag haft som underlag. Fick knåpra och klösa bort lite tidningsrester innan jag satte upp dem på dörren.

Bokstäver, färg och penslar från Panduro.
Så här blev det...

Här bor en prinsessa som heter Mica!

Philips bokstäver är spraymålade med blå färg.
Jag limmade dem på en kilram, mest för att slippa massor av fula märken i tapeten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är ju så galet pysslig. Att du orkar?! Men fint blir det!! Kram Linda

♡ Kakan♡ sa...

Superfint! Har själv stått och fingrat på de där bokstäverna. Bli sugen att slå till nu när jag ser hur snyggt det blir! Problemet blir som alltid, var ska de sitta? Var lite sugen på WC och sätta på gästtoan.....

Elin har redan träbokstäver i sitt rum så där blir det lite mycket:-/

Ha en skön kväll. Kram Kakan