tisdag 25 maj 2010

En amatörinredares dröm

För en tid sedan fick jag en förfrågan. En i mina öron helt fantastisk fråga. Jag fick frågan om jag ville hjälpa till att inreda ett kontor. Företaget hade äntligen fått tag i nya kontorslokaler. Mitt i stenstan med högt i tak, kakelugn, fönster utöver det vanliga och stuckatur. Fantastiska förutsättningar med andra ord. Behöver jag säga att jag blev överlycklig och galet inspirerad? Behöver jag säga att jag tackade ja? Nu har jag varit i lokalen och tittat, träffat mina uppdragsgivare och Kinnarps. Medan jag samlar in inredningstankar från medarbetarna så får golvet en ny fin grå heltäckningsmatta och väggarna målas vita. Nu ska jag fortsätta skriva ut produktbilder... :)
En rolig och effektfull detalj i allmänna miljöer är takabsorbenter.
Här i form av hängande cylinder.

9 kommentarer:

Lena Lorentzen sa...

My god Mary! Vad är det jag hör? Do I even know you any more?? Vad kuuuuuuuul det låter! Hade ingen aning om att du var så inne på det här med inredning. Du kan ju snart byta jobb! Love L

Anonym sa...

Grattis Marie! Vilket roligt uppdrag. Vad är det för företag du ska hjälpa? Jag jobbar ju mitt i stenstan och på våningen ovanför håller de på att renovera för fullt inför ett nytt företag som ska flytta in. Kan du vara här i krokarna och springa?? :-) Kram Linda

Anonym sa...

Men guuuud vad häftigt! Åh så himla roligt! Ryktet om den alldeles eminenta piffartjejen sprider sig snabbt :) Lovely! Jag är så glad för din skull. Kramar i mängder till dig! Lillgosen

Marie sa...

Lena, Linda och Lillgosen: Det här känns hur roligt som helst!! Jag tror jag drömmer! Men väck mig inte i så fall ;-)

Kramar tillbaka!

ps Linda: helt rätt gissat, jag är i dina kvarter :)

Anonym sa...

Jag sitter på våningen nedanför. Du kan väl knacka på när du är i huset och se hur jag jobbar. Vi har också precis nyrenoverade lokaler sen i höstas. En inredningstjej har varit här och fixat och grejat. //Linda

Åsa Sikström sa...

Jag tror att det här kommer att bli jättefint, ska bli spännande och jag ser fram emot atmosfären som vi ska få andas på nya kontoret!
//Åsa

ullangullan sa...

Jag är inte förvånad, du är ju bara så himla duktig på allt sånt! LYCKA TILL och stort grattis!! (en ny karriär på G kanske... ? ) Kram / ULLIS

♡ Kakan♡ sa...

Grattis, vad spännande!!!

Kram Kakan

Marie sa...

Linda: Jag kommer gärna förbi! Ringer när jag är där.

Åsa: Vad roligt att du tittat in och lämnat en kommentar!

Ullis: Tack snälla! Du vet ju hur jag gick an med Henkes hemmakontor för några år sedan :)

Karin: Tack, ja detta är verkligen spännande!