onsdag 9 juni 2010

Uppkörning

Idag var dagen som jag längtat till. Med pirr i magen och collagen under armen besökte jag mina uppdragsgivare. Kändes nästan som uppkörning. Jag har alltså presenterat mitt inredningsförslag för it-arkitekterna. Företaget som inom kort flyttar till fantastiska lokaler med ett läge to die for.


Jag har försökt omsätta medarbetarnas inredningstankar, behov och önskemål i konkreta funktionella lösningar och inredningsdetaljer. Ett stilrent, luftigt och sparsmakat kontor stod på önskelistan. Flexibelt, snyggt och funktionellt på samma gång. Vita väggar och grå heltäckningsmatta kombinerat med svarta och vita detaljer i högblankt blir effektfullt i det gedigna gamla stenhuset. Gammalt möter nytt. Stuckaturer möter design. Kakelugn möter trend. Jag har jobbat med koncernens färger och profilbilder och jag tror jag fick till en röd tråd. Men tråden blev blå i olika nyanser. Grönt och rött dyker också upp i liten omfattning. Temat blev träd. Och jag tror minsann att det gick hem. Jag har haft fantastiskt kul. To be continued...

Arbetsplatser/Landskap


Mötesrum 1 och 2


Balkong och kök



Korridor/Passage + Kidz Corner


Mitt favvo-rum

Klipper och klistrar.
Barfota i sann Ernst-anda (Henkes anm. :)

6 kommentarer:

Lena Lorentzen sa...

Jag är otroligt imponerad!! Vill du inreda vår vind när den är klar?? Vad du är duktig!

Marie sa...

Monica: Tack! Jag är en glad amatör som är galet inredningsgalen på hobbynivå :)

Lena: Gärna!!!! Om vi kommer ner till 2åker i sommar kan vi inreda tillsammans!

HUSnrNIO sa...

Ser ju superproffsigt ut! Kul att få se här på bloggen:)

Anonym sa...

Marie vad duktig du är,var hittar du alla fina inredningsgrejer.
Super. ML

Anonym sa...

Grattis Marie till ett fantastiskt arbete! Som granne till dina uppdragsgivare hoppas jag du har möjlighet att ge en rundtur sen när dina ideér har kommit på plats. Kram Linda

Marie sa...

ML: kolla under "Jag läser gärna", där finns några av de webbshopar jag brukar beställa från. Ska lägga ut fler.

Linda: Tack, vad snäll du är :) Ska försöka ordna en rundtur, det är säkert inga problem. Jag föreslog den otroligt snygga gardinlösning som ni har. Den gillades!! :) Om det blir den, så matchar våningarna...