onsdag 16 juni 2010

Lilla julafton

För ett tag sedan hade jag inredningsparty med Bettan från Living and Room. Inredningsprylarna har äntligen kommit (långväntat för ett inredningsfreak). Idag hämtade jag ut två stora paket och det kändes som lilla julafton :)



Mycket av det jag tyckte var fint och ville beställa hade tyvärr tagit slut. Som de söta grodorna "Bert och Berit" till exempel. Men dagen efter inredningspartyt får jag ett sms av Anna som jobbar i Härnösand. Hon hade hittat Bert och Berit i en inredningsbutik nära sitt jobb! Så nu står de gulliga silvergrodorna hemma hos oss och de trivs bra här! Tack Anna! :)


Det var ju som sagt svårt att välja bland allt det fina.
Men några godbitar har hamnat i 12:an...

Två lanternor i vit bambu.
Ska stå utomhus på altanen när vi målat klart huset...


Ljusdekorationer i strass med vita chiffongband.


I dessa fina zinkhjärtan kan man ha allt möjligt;
godis, flytljus, planteringar... bara fantasin sätter gränser.


Två nya kuddar till soffan; en ljusgrå fårskinn
och en mörkare grå med stjärnor

7 kommentarer:

HUSnrNIO sa...

En hel del fint! Jag är väldigt sugen på några vita lanternor i diverse storlekar jag... Ha en trevlig kväll.

Helene Taflin sa...

Kul att få se innehållet i paketet också. Mycket fint... Håller tummarna för attdet blir ett party till hösten också. Kram

Marie sa...

Helen: ja visst är det fint med lanternor. De kan man inte ha för många av :)

Helene: jag hör av mig när det är dags för höstparty. Lär säkert finnas många fina prylar då oxå. Kram M

Anonym sa...

Jättefina saker!! Jag suger åt mig av alla fina inredningstips till vår nya altan som snart ska stå färdig. :-) Kram Linda

Marie sa...

Hej Linda, Henke sa att er altan blir superfin!! Blir så nyfiken, måste titta förbi nåt! Kram och trevlig helg!

Lena Lorentzen sa...

Jag gillade också lanternorna! Har du några tips på snygga stolsdynor? Är ute efter ett par där jag kan vila min snygga rumpa, utan ryggstöd. Ska surfa runt lite nu tänkte jag, men jag tror du har bättre koll. Egentligen borde jag ringa dig ikväll... Hmm, jag tror nog att jag gör det! Kram

Marie sa...

Kul att prata Lenis! Längtar tills vi ses! :) Kramar!