onsdag 18 augusti 2010

Gottgottigottgott

Nedräkning pågår. Önskelistan är sedan länge färdigskriven. Snart blir liten kille stor. Att fylla 6 år är en stor grej. En milstolpe liksom.
Tappat tänder - check.
Simkunnig - check.
Börjat fritids - check.
Vågat pussa favorittjejen - check.
Ja, ni vet...

Baket inför kalaset har börjat. Philip har beställt en tårta med mormors jordgubbar och en röd tårta från bageriet, dumlekakor, chokladbollar, dammsugare, farmors nougatrutor och muffins. Pust :) Ikväll blev det dumlekakor. Supergoda och enkla.


Dumlekakor
3 dl mjöl
1 dl socker
1 tsk bakpulver
200 g smör
*******************************
Rulla runda bollar av degen.
Lägg i formar (aluminium blir bäst).
Tryck ett hål och lägg en halv dumle i varje.
*******************************
15 min i 175 grader
*******************************
Lägg en noblesseplatta ovanpå direkt när
kakorna kommer ur ugnen.
Låt svalna på plåten.

2 kommentarer:

♡ Kakan♡ sa...

De där har jag också bakat till ett kalas en gång. Farligt goda:-)

Anonym sa...

Mums, det receptet måste jag prova. När jag hittar orken att baka.... :-) Här pågår inskolningen för F för fullt. Puh, jag är helt slut på kvällarna. Undra hur F ska känna sig då. Kram Linda