söndag 29 november 2009

Första advent

Första dagen på tre veckor som jag känner mig hyfsat pigg. Penicillin och praliner har räddat många, så även mig. Nu ska den här lunginflammationen ur kroppen snabbt som attan. Sedan gör vi ett stort svart streck över månaden november. Så det så. Söndagen började med lite pyssel i Micas rum. Äntligen har hon fått upp sina Mica-tavlor och en lampa i fönstret.



Alfabetstavlan


Julkappen från förra julen är äntligen på plats ovanför sängen.
En Ida-Mica-Cornelia-tavla med datum, vikt och längd.

Stjärnlampan tänkte jag låta stå kvar även efter jul.

Sedan gjorde vi en sväng till julskyltningen i staden. Efter det blev det en tur till IKEA för att handla säkerhetsbälte till Mica. Lilla damen har fått för sig att man ska ställa sig upp i sin matstol en sisådär sjuttioelva gånger vid varje måltid. Roligt tycker hon. Farligt säger vi.
Jag har letat i flera år efter fina julstrumpor, helst i plysch, men inte hittat några. I år har IKEA äntligen satsat på traditionell jul och serien SNÖA går inte av för hackor. Så jag fick även med mig julstrumpor till hela familjen.
Dagen avslutades med glöggmys till Peter Jöbacks julskiva. Vi testade årets lättglögg med apelsinsmak. Den var lika god som flaskan är snygg. Hoppas ni haft en härlig första advent!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad fin Micas "doptavla" var!! Kanonfin! jag håller tummarna för att ni får vara friska från och med nu!
Kram Lenis

Emelie sa...

den vita stående stjärnlampan du är inte intresserad av att sälja den ??

emeliegerdin9@msn.com