torsdag 26 november 2009

Ljusstakar

Advent närmar sig med stormsteg. Bara några dagar kvar tills första ljuset ska tändas. Mysigt! Ikväll fick jag granris levererat till dörren. Så det var bara att packa upp de nya adventsljusstakarna som anlände för några veckor sedan och börja pyssla. Eftersom jag är big fan of siffror så är temat på årets ljusstakar just siffror. Och eftersom jag inte kunde bestämma mig vilken jag skulle beställa hem, så blev det två i år. En i köket och en i vardagsrummet. Philip efterfrågade den med tomtar som vi haft de senaste åren. Så det kanske blir en tredje... :) Men tända ljus kan man väl aldrig få för många av.


Pysseldags


Såhär blev den första.
Snören känns lite risky, kanske byter till ståltråd.


Ljusstake nummer två. 1234 - inga krusiduller.

1 kommentar:

♡ Kakan♡ sa...

Superfint!

Har också införskaffat ett fint zinkfat från "Rummet" och siffror från Village. Bara granris, band mm som måste fixas...Till helgen kanske, om vi lyckas hålla magsjukan borta!!

Kram & trevlig helg!