fredag 4 december 2009

Grön jul

Det blev en krans på dörren till slut. Jag ville ha en enkel, stor och fyllig krans av mjukaste kungsgran. Utan kottar, tomtar, äpplen, lingon eller röda band. Plain - helt enkelt. Just därför att den ska kunna hänga där hela vintern. Inte bara två veckor över julen. Gick ju inte att få tag i någonstans. Till slut gav jag upp letandet och beställde en krans i stora blomsteraffären. Hämtade "vinterkransen" igår och hängde upp den i ett vitt band.



Jag är inte direkt känd för att ha gröna fingrar. Men idag överraskade jag både mig själv och andra :) Jag planterade min första julgrupp. Någonsin. När jag hämtade kransen passade jag nämligen på att köpa en jul-en (tror den heter cypress på blomsterspråk), lite grön mossa och några vita hyacinter. Philip hjälpte till och vi blev rätt nöjda. Petade dit ett svart hjärta och några glasstenar. Blir nog fint när hyacinterna blommar.

Inga kommentarer: