måndag 7 december 2009

Lasse


För ungefär nio år sedan hittade jag en CD-skiva på min skrivbordsstol. Texterna var utskrivna och låg bredvid. Det här kommer du att gilla - det är jag helt säker på, sa arbetskamraten. Oj vad rätt han hade. För sedan den dagen är jag helt fast i det Winnerbäckska greppet. Lasses tänkvärda texter och sköna toner trollbinder. Det blir helt magiskt. Det glittrar och glöder. Igår fick jag se honom igen i en fullsatt och glödhet sporthall. Det går ju inte att jämföra med en utomhuskonsert i augusti när sommaren regnat bort, men ändå... Höjdpunkten var Om du lämnade mig nu som Lasse och Anna Stadling levererade ihop. Jag är fortfarande varm efter konserten, så jag dricker glögg med balkongdörren öppen i natt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lasse, Lasse, Lasse - kunde jag göra ett hjärta skulle jag göra det!

Jag noterar att du hade två biljetter. Var det du och H som fick en barnfri kväll med musik?

Love Lenis

Marie sa...

Japp, vi började kvällen med champagne och choklad :) sedan god middag på restaurang och därefter underbar musik. Trevligt sällskap hade vi oxå. Det har blivit tradition att gå på Winnerbäck med Per & Maria :)