tisdag 15 december 2009

Jul i vårt hus

Idag kom den efterlängtade snön. Och med den inspirationen att julpynta lite mer än bara adventsmysigt. Snön lade sig som ett vitt och fluffigt täcke ute. Inne sprider sig doften av jul alltmer - hyacinterna har börjat slå ut. Idag på förmiddagen bröt jag mig in i förrådet och brottades med cyklar och diverse bråte innan jag fick ut lådorna med julsaker. Peter Jöbacks julskiva gick på repeat på Spotify. Jag drack kaffe och började pynta så smått...


Skäggiga Tomten på golvet.
I alla fall ett tag :)


I ett hus vid skogens slut...


...liten tomte tittar ut...


Trähjärtan på pinne från Sia


Vita blockljus på bricka...


...en katt bland hermelinerna!


Minst 1000 ljus ska tändas...


Prickiga hjärtan från Sia


Tänt vare här!


Granriset som blev över fick ta plats på spiselkransen.
Turkosa ljuslyktor byttes mot röda ljus.
Tomtefamiljen står uppställda.


Ljusstaken från Cult har fått nya manschetter med jultema.
Beställda från Carlsson Interiör.


Pepparkaksgumman och hennes gubbe...


...hamnade till slut på en tavla i köket.


"Julens Drottning" har slagit ut.

Fortsättning följer...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh va mysigt du har gjort Mari! Nu blev jag verkligen inspirerad att plocka fram resten av julsakerna. Måste iväg o köpa hyacinter så det blir lite juldoft här hemma. I kväll ska det ätas julmat så det står ut genom öronen. Ska iväg med jobbet till Grankotten. Kram Linda

Marie sa...

Linda - Ni har ju jättemysigt och juligt hemma! Men några hyacinter skadar ju inte :) Vad gott med julbord på Grankotten. Glöm inte att lämna plats i magen, för efterrättsbuffén är grym!! Ha en trevlig kväll! Kram Marie

♡ Kakan♡ sa...

Å vad fint ni har!! Här hemma blir det inte mycket gjort....Jag har ingen ork just nu...Trist:-(

Kram Kakan

Anonym sa...

Jättefint, Marie! Ser fram emot att se det IRL.

Puss Lena

Marie sa...

Kakan - tack snälla! :) Hoppas orken kommer tillbaka snart! Saknar dig på bloggen! :)
Kram Marie

Marie sa...

Lena - tusen tack! :) och jag ser fram emot att träffa dig AFK. :)

PoK Marie