måndag 14 september 2009

Nostalgihelg

I lördags blev Henke kär. Jag är brädad. Det började som en helt vanlig middag med våra goda vänner ;) Per & Maria och Helena & Tobbe. Vid midnatt installerades Spotify av Per (som för övrigt är familjen Strilars webbansvarige). Henke blev lyrisk. Uppslukad. Helt till sig. Det blev snabbt en musiktävling och notalgitripp tillbaka till the 80´s. Maria Magdalena, Bye Bye Johnny och Only One Woman var några av alla gamla godingar som letades fram.

Okej, vi var sist med Spotify. Också


Barnen hade oxå en kul kväll.
Philip, Tuva och Wilma

Vadå Omelett?! Mica och Vilgot

__________________________________________________________
Nostalgi avd 2: Söndagen bjöd på underbart höstväder så vi gjorde en utflykt till Hovbergsstugan. Här var vi ofta när jag var liten. Varmkorven smakade ju underbart gott efter en skidtur/promenad. Men backarna VAR mycket brantare på den tiden. Eller hur!? :) Mica trivdes hur bra som helst på våra ryggar och skrattade hela vägen till toppen. Mors lilla Philip letade efter björnar och blåbär. Inga nallar syntes till - som tur var. I stugan serverades det våfflor och varmkorv till hungriga små (och stora) vandrare.

Till topps!


Schysst utsikt


Äntligen uppe

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser jättehärligt ut!!

Ha, ni var tre dagar efter mig. Jag fick Spotify i torsdags:)

Kramar Lenis

♡ Kakan♡ sa...

Å vad härligt med hovis:-) Dit måste vi också ta oss snart tror jag!

Fin Villervalla-mössa Mica har oxå!

Kram Kakan